Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioşteanu a anunţat că luni, 29 ianuarie, a fost emis ordinul de începere a etapei de proiectare pentru ultimele două tronsoane ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș.

    Este vorba despre Tronsonul 1 Boiţa(Autostrada Sibiu-Piteşti)- Avrig-Mârşa(DJ 105G) şi Tronsonul 2 Avrig-Mârşa- Arpaşu de Jos, începând cu data de 26 februarie.

    „Principalele caracteristici prevăzute pentru Tronsonul 1 sunt: 14,25 km lungime, 6 viaducte, cel mai lung având o lungime de 911 metri, 17 poduri, iar pentru Tronsonul 2: 19,9 km lungime, 21 poduri, 4 viaducte”, a transmis Irinel Scrioşteanu.

    Conform sursei citate, pentru 𝗧𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻𝘂𝗹 𝟯 𝗔𝗿𝗽𝗮𝘀𝘂 𝗱𝗲 𝗝𝗼𝘀 (𝗗𝗡𝟭) – 𝗦𝗮𝗺𝗯𝗮𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗦𝘂𝘀 (𝗗𝗝 𝟭𝟬𝟱𝗕) ordinul de începere a etapei de proiectare a fost emis în data de 16 octombrie 2023, iar pentru 𝗧𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻𝘂𝗹 𝟰 𝗦𝗮𝗺𝗯𝗮𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗦𝘂𝘀 (𝗗𝗝 𝟭𝟬𝟱𝗕) – 𝗠𝘂𝗻𝗶𝗰𝗶𝗽𝗶𝘂𝗹 𝗙𝗮𝗴𝗮𝗿𝗮𝘀/ 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗰𝘂 𝗗𝗡𝟭, în data de 15 ianuarie 2024.

    „Durata etapei de proiectare este de 12 luni, iar ulterior se va intra în etapa de execuție lucrări, a cărei durată este de 36 luni. Va fi construită integral de același constructor turc. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport. Autostrada Sibiu-Făgăraș va face legătura între Sibiu și Bacău, traseul pornind din dreptul localității Boița și terminându-se în apropierea Municipiului Făgăraș. Sectorul de Autostradă Sibiu-Făgăraș face parte din proiectul major de conectivitate a infrastructurii rutiere la rețeaua de transport europeană TEN-T, și anume intericoridorul Moldova – Transilvania și a fost prevăzută în 𝘗𝘳𝘰𝘨𝘳𝘢𝘮𝘶𝘭 𝘐𝘯𝘷𝘦𝘴𝘵𝘪𝘵𝘪𝘰𝘯𝘢𝘭 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘥𝘦𝘻𝘷𝘰𝘭𝘵𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘪𝘯𝘧𝘳𝘢𝘴𝘵𝘳𝘶𝘤𝘵𝘶𝘳𝘪𝘪 𝘥𝘦 𝘵𝘳𝘢𝘯𝘴𝘱𝘰𝘳𝘵 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘱𝘦𝘳𝘪𝘰𝘢𝘥𝘢 2021-2030, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021”, a precizat Irinel Ionel Scrioşteanu.

    Comments are closed.