În perioada 23-25 aprilie, la Școala Gimnazială nr. 2 din Jilava s-a desfășurat o serie de cursuri de acordare a primului-ajutor, în care au fost implicați atât elevii, cât și cadrele didactice.

    Mai exact, 270 de elevi ai Școlii nr. 2, de la clasa pregătitoare și până la clasa a VIII-a, și 20 de cadre didactice din aceeași unitate de învățământ au primit informații specifice și au învățat, practic, cum pot salva viața oamenilor în situații critice. Mai mult, în cazul cadrelor didactice activitățile s-au finalizat cu certificare europeană, care se actualizează anual.

    Conform organizatorilor, decizia de a implementa aceste cursuri a venit mai ales ca urmare a unor discuții anterioare avute cu cadrele didactice, referitoare la nevoia unor asemenea ateliere.

    „În condițiile în care mulți dintre elevi, având în vedere mediul în care cresc, se pot confrunta deseori cu evenimente ce pot necesita astfel de proceduri de prim ajutor, am considerat extrem de oportună șansa de a învăța atât copiii, cât și cadrele didactice, noțiuni de bază ce pot fi, dacă situația o cere, salvatoare”, spun organizatorii.

    Cursurile au fost desfășurate de traineri specializați, iar cursanții învață principiile de bază în acordarea primului – ajutor, auto-protecția salvatorului, starea de inconștiență, resuscitarea cardio-pulmonară la adulți, copil și sugar, defibrilarea externă automată, obstrucția căilor aeriene, întreruperea circulației sângelui, hemoragii, plăgi, pansamente și diferite tipuri de bandaje, entorse, luxații, fracturi, arsuri, electrocutare, simptome atac de cord, simptome atac celebral, astm, epilepsie, alergii.

    „Copii au fost pe ansamblu foarte deschiși și receptivi, deși inițial au fost destul de circumspecți. Însă, pe parcursul sesiunilor de câte două ore cu fiecare grupă, copiii au manifestat, ușor-ușor, un interes deosebit. Mai ales pentru cei mai mici, am pus accentul pe o abordare nonformală. Copiii mai mici și-au construit chiar și propriile „manechine” pe care au acordat primul-ajutor, pentru ca vrem să facem cursul cât mai atractiv, iar informațiile să fie reținute cât mai ușor”, ne-a declarat George Goliță, trainer-formator și coordonator servicii sociale în cadrul Societății „Crucea Roșie Română”.

    Potrivit sursei citate, și la ciclul primar (până la clasa a patra), dar și pentru clasele mari s-a pus accentul în paralel și pe un comportament sănătos și pe încercarea de face copiii mai responsabili în a cere de ajutor, atunci când este nevoie. „Având în vedere că în Școala nr. 2 există, din păcate, și copii care au, de exemplu, epilepsie, colegii lor au fost foarte interesați despre cum le pot fi de ajutor în caz de nevoie”, a adăugat Goliță.

    Oficialul Crucii Roșii a mai spus că exista intenția de a extinde colaborarea cu unitatea de învățământ. Variantele propuse ar fi organizarea de sesiuni de cursuri mai scurte, în timpul săptămânilor de „Școala altfel”, de exemplu, sau la orele de dirigenție, astfel încât „lecțiile” de acordarea de prim-ajutor să devină o activitate regulată.

    În ceea ce privește certificatele europene de prim ajutor, pentru cadrele didactice, anual va fi organizată o sesiune de 6 ore (și nu 12 ore, cum a fost în cazul sesiunii inițiale), de actualizare a informațiilor și procedurilor specifice.

    A fost prezentată, de asemenea, și aplicația „First Aid” a Crucii Roșii, alături de manualul european de prim-ajutor.

    Material realizat cu sprijinul financiar al Granturilor SEE și Norvegiene 2014 – 2021. Conținutul acestuia (text, fotografii, video) nu reflectă opinia oficială a Operatorului de Program, a Punctului Național de Contact sau a Oficiului Mecanismului Financiar.

    Informațiile și opiniile exprimate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului/autorilor.

    Comentariile sunt închise.