Secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioşteanu a postat, recent, un mesaj, pe pagina sa de Facebook, însoţit de câteva imagini cu primul tren cumpărat de România, după 20 de ani. Trenul este electric, va fi livrat până la finalul anului şi va intra în circulaţie pe ruta Bucureşti-Constanţa.

    “Acesta este 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝘁𝗿𝗲𝗻 achiziționat de România după 𝟮𝟬 𝗮𝗻𝗶 de la momentul achiziționării ultimelor trenuri, Săgețile Albastre. Acest tren este unul 𝗲𝗹𝗲𝗰𝘁𝗿𝗶𝗰, se află în etapa finală de producție și va fi livrat până la sfârșitul acestui an. După livrarea în România, acest tren va intra în circulație, cu călători, pe linia feroviară CFR București – Constanța.

    Reprezentanți ai Autorității pentru Reformă Feroviară #ARF au efectuat în perioada 4-6 octombrie o vizită tehnică de lucru la fabrica ALSTOM din Katowice, Polonia, unde se fabrică primele rame electrice din cadrul contractului încheiat anul trecut între Statul Român și compania Alstom Ferroviaria SpA”, a precizat Scrioşteanu.

    Potrivit sursei citate, acest prim tren electric este parte din contractul de achiziție a 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs și mentenanța acestora pentru 15 ani, cu posibilitate de extindere la 30 de ani. Investiția se realizează prin intermediul Autorității pentru Reformă Feroviară, autoritatea din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, responsabilă cu organizarea serviciilor de transport feroviar de călători și achiziția de material rulant necesar pentru îmbunătățirea calității acestora.

    “Pe măsură ce vor fi livrate și restul trenurilor în cursul anului următor, se vor introduce noi servicii pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului între capitală și principalele centre urbane ale țării:

    București Nord – Constanța

    București Nord – Brașov – Arad – Timișoara

    București Nord – Brașov – Cluj

    Brașov – Deda – Cluj

    București Nord – Brașov

    București Nord – Iași

    București Nord – Suceava

    București Nord – Galați

    București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria

    București Nord – Craiova – Timișoara – Arad

    Cluj – Timișoara

    Cluj – Suceava – Iași

    Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, iar valoarea contractului este de 2.421.771.878 lei, fără TVA.

    Foto: Irinel Scrioşteanu- Facebook

    Comentariile sunt închise.