Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioşteanu a anunţat că vineri, 8 decembrie, a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția Variantei de ocolire a orașului Buftea, județul Ilfov, fiind vorba despre constructorul austriac PORR CONSTRUCT SRL
“Caracteristicile Variantei de ocolire Buftea sunt: 5,7 km lungime, iluminat public, 2 parcări, în care se are în vedere și montarea de sisteme de cântărire a autocamioanelor și de utilare a acestora cu stații de încărcare pentru autovehiculele electrice, sistem de colectare și scurgere ape, 3 pasaje rutiere, pasaj peste calea ferată București-Ploiești (81,90 m lungime), pasaj peste DJ101 (84,90 m lungime), pasaj peste drum betonat (36,10 m lungime), 3 intersecții la nivel(…)”, a spus Scrioşteanu.
Oficialul a amintit că a mai fost demarată o procedură de achiziție în decembrie 2021 la care a fost depusă o singură ofertă, care a fost declarată neconformă, anulându-se astfel procedură de licitație.
“Antreprenorul care a câștigat acum este unul cu care colaborăm pe mai multe proiecte și am finalizat deja două proiecte împreună înainte de termen, și anume primul lot din Autostrada Sibiu-Pitești și legătura dintre DN5 și Vama Giurgiu (sectorul de drum considerat autostradă nemțească, pentru că este făcut exclusiv cu suprafață carosabilă din beton). Aceste lucruri îmi dau încredere că vom avea o colaborare foarte bună și pentru acest obiectiv”, mai spune Scrioşteanu.
Potrivit sursei citate, varianta ocolitoare Buftea va veni în completarea investițiilor privind pasajul Mogoșoaia, lărgirii la 4 benzi a DN1A între Parc Mogoșoaia și DNCB și Autostrada Bucureștiului – A0. Aceasta va conduce la separarea traficului local de traficul de tranzit, producând beneficii atât la nivelul traficului de tranzit aferent DN1A, cât și la nivelul traficului local aferent tramei stradale a orașului Buftea.
ÎNTREAGA POSTARE, AICI