A fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru achiziţia a 20 de trenuri electrice, a anunţat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioşteanu. El a precizat că desemnarea a fost făcută după finalizarea evaluării ofertelor depuse în cadrul licitației lansate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Câştigătorul este societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA.

„Proiectul este o continuare a proiectului de investiții în prima serie de rame electrice de mediu și lung parcurs (37 vehicule, așa cum au rezultat din studiul de fezabilitate elaborat de echipa BEI-PASSA in 2020). Obiectivele proiectului de investiții răspund celor stabilite prin Programul de acțiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și transferul modal către calea ferată a fluxurilor de transport călători și marfă: creșterea competitivității transportului feroviar pe piaţa internă, integrarea în spațiul feroviar unic European”, a declarat Scrioşteanu.

Conform sursei citate, proiectul vizează dezvoltarea serviciilor publice obligatorii utilizând noua flotă de rame electrice, introduse pe rețeaua electrificată până în 2022 și pe rute selectate propuse spre electrificare (Cluj Napoca – Oradea, Constanța – Mangalia și București – Giurgiu).

“Au fost, astfel, identificate 10 legături feroviare:

Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov

Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat

Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași

Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava

Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași

Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava

Galați – Brăila – Constanța – Mangalia

Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia

Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia

Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași”, a mai anunţat Irinel Scrioşteanu.

Oficialul precizează că proiectul include și serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcțiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie. De asemenea, în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și cantității cu 9 rame electrice inter-regionale.

Valoarea proiectului este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este Programul Național de Redresare și Reziliență.

Comentariile sunt închise.