Secretar de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioşteanu a anunţat că o societate a depus o ofertă privind achiziţia primelor trenuri nepoluante pe hidrogen, din România.
„Astăzi(luni, 31 iulie, n.r.) a avut loc ședința Comisiei de evaluare desemnată în cadrul licitației privind 𝗮𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁𝗶𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗲𝗹𝗼𝗿 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶 𝗻𝗲𝗽𝗼𝗹𝘂𝗮𝗻𝘁𝗲 𝗽𝗲 𝗵𝗶𝗱𝗿𝗼𝗴𝗲𝗻 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, lansată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară #ARF, prin domnul președinte Ștefan Roșeanu și echipa ARF, în vederea deschiderii ofertelor.
Societatea care a depus documentația este Asocierea formată din S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (lider) și Linde Gaz Romania S.R.L. (asociat)”, anunţă Scrioşteanu.
Potrivit sursei citate, valoarea achiziției este cuprinsă între 2.446.534.076,64 lei fără TVA și 4.168.505.273,28 lei fără TVA, iar durata contractului va fi de 213 luni.
“Proiectul pilot, implementat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziția a 𝟭𝟮 𝗮𝘂𝘁𝗼𝗺𝗼𝘁𝗼𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝟭𝟲𝟬 𝗹𝗼𝗰𝘂𝗿𝗶, precum și servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung. Aceste trenuri vor deservi prin 𝘀𝗲𝗿𝘃𝗶𝗰𝗶𝗶 𝗰𝘂 𝗳𝗿𝗲𝗰𝘃𝗲𝗻𝘁𝗮 𝗿𝗶𝗱𝗶𝗰𝗮𝘁𝗮 rutele din nordul Municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. Datorită fiabilității noilor vehicule, trenurile vor ajunge și până în județele Olt și Dolj”, mai spune secretarul de stat.
Scrioşteanu precizează că, astfel, vor fi asigurate serviciile de transport feroviar de călători care vor conecta Capitala României cu:
- Aeroportul Internațional Henri Coandă, precum și centrele urban-economice Chitila și Titu (la fiecare 30 min.)
- Municipiile reședință de județ Pitești și Târgoviște, precum și centrul urban-economic Găești (la fiecare oră)
- Municipiile reședință de județ Craiova și Slatina, precum și centrul urban-economic Balș (de 4 ori pe zi)
- Municipiul Curtea de Argeș (de 3 ori pe zi)
“Finanțarea proiectului de investiții se realizează prin Programul Național de Redresare și Reziliență #PNRR și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Prin înlocuirea tracțiunii diesel cu cea electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an și, de exemplu, 18.348 tone CO2/an și 306 tone NOx/an, contribuind astfel la atingerea obiectivelor din strategiile europene și naționale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050”, a subliniat Irinel Ionel Scrioşteanu.